وظایف کمیته تخصصی احصاء، اصلاح و ارتقاء فرآیندها :

 

1. کوتاه کردن مراحل انجام کار و سلسله مراتب اداری در سطح عمودی و افقی مدیریتی.

 

2. اصلاح فرآیندها و روشهای انجام کار با رویکرد اتوماسیون اداری ( موضوع ماده 36 و 37 قانون مدیریت خدمات کشوری )

 

3. برنامه­ریزی و اقدام جهت شناسایی کلیه روشها و رویه ها و فرایندهای مورد عمل با همکاری واحدهای تخصصی ( واحدهای مسئول اجرای روشها و رویه ها و فرآیندها )

 

4. تعیین و پیشنهاد اولویت های اصلاح روشها، رویه ها و فرآیندهای انجام کار به شورای تحول اداری با گرایش افزایش رضایتمندی ارباب رجوع، ساده سازی روشها ، فراگیری روشها، تأثیر آنها در افزایش بهره وری دستگاه و کاهش هزینه های مردم و دستگاه اجرایی

 

5. بررسی و تأیید طرح های اصلاح روشها و رویه های دستگاه اجرایی که اولویت اصلاح آنها به تصویب شورای تحول اداری رسیده است.

 

6. تهیه، تنظیم و استقرار نظام کنترل پروژه و نظارت و راهبری طرح های اصلاح روش ها و رویه های دستگاه که از طریق واحدهای تخصصی و یا مؤسسات مشاوره اجرا می گردند.

 

7. بررسی و تأیید صلاحیت مشاوران و مجریان طرح های اصلاح روشها و رویه های دستگاه

 

8. برنامه ریزی برای آموزش کارشناسان و مجریان اصلاح روشها و آموزش اجرای روش های اصلاح شده

 

9. برقراری ارتباط با دفتر سیستم ها و روش های سازمان امور اداری و استخدامی کشور به منظور بهره گیری از تجارب سازمان و دیگر دستگاه های اجرایی و تبادل اطلاعات و تجربیات.

 

 

فایل ها