• 1394/03/10 - 10:59
  • 27
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
از سوی مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی قم ارائه شد:

گزارش کامل اقدامات انجام شده جهت برقراری نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد

گزارش تکمیلی از اقدامات انجام شده جهت برقراری نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد در دانشگاه علوم پزشکی قم از سوی مدیر امور مالی این دانشگاه ارائه گردید.

 

مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی قم با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت استقرار نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد به تشریح آن پرداخت و گفت :در اواخر سال 93 طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد در قالب دو دستور العمل شامل دستور العمل پرداخت مبتنی بر عملکرد پزشکان و اعضای هیات علمی و دستور العمل پرداخت مبتنی برعملکرد کارکنان غیر پزشک توسط وزارت محترم ابلاغ شد.

وی ادامه داد : زیر ساختهای لازم برای اجرای طرح شامل سامانه قاصدک و خروجی های لازم از نرم افزارهای سیستم اطلاعات بیمارستانی در ابتدای سال 94 طراحی و آماده سازی شد.

مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود : در فروردین ماه  94 ورود اطلاعات اولیه شامل چارت سازمانی ومشخصات پرسنل بیمارستانها توسط بخشهای مختلف بیمارستانهای تابعه با هدایت و نظارت معاونت توسعه و معاونت درمان دانشگاه ظرف یک هفته  به طور کامل انجام گرفت.

محمد مهری در ادامه اظهار کرد : برای استخراج اطلاعت مالی مورد نیاز برای اجرای طرح شامل مبلغ اضافه کار و کارانه پرداختی  مهر ماه 92 تا شهریور 93  و همچنین محاسبه سهم کارکنان بخشهای تشخیصی درمانی و پشتیبانی از درآمد مبنای بخش و بیمارستان ، فایل های محاسباتی لازم با همکاری پرسنل مدیریت مالی دانشگاه و پرسنل مالی واحدهای تابعه ، طراحی آماده سازی و تکمیل گردید.

وی بیان داشت : پس ازانجام اقدامات ذکر شده و باز نگری و انجام اصلاحات لازم، دانشگاه  آمادگی خود را جهت اجرای مراحل بعدی طرح به وزارت متبوع اعلام کرد. پیرو اعلام آمادگی دانشگاه همایش دوروزه ای با حضور مسئولین وزارتخانه ای اجرای طرح و پرسنل ذیربط کلیه بیمارستانهای قطب مرکزی شامل استانهای مرکزی ، البرز ، قزوین ، قم و دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار گردید. در این همایش جلسات و کارگاههای آموزشی متعدد برای پرسنل اداری ،مالی و درمانی مدعو  برگزار گردیده و کلیه ابهامات در خصوص اجرای طرح  و آخرین تغییرات دستور العمل ارائه و ابلاغ گردید. درضمن با ارتباط مستقیم  و تعامل با شرکت ارائه دهنده نرم افزار قاصدک موارد اشکال مطرح ، بررسی و ارائه راه حل گردید.  

مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به یک هفته کار شبانه روزی توسط پزسنل اداری مالی مراکز و ستاد دانشگاه ادامه داد :پس از اعمال تغییرات  مطرح شده در همایش دوروزه و اصلاح محاسبات ، اطلاعات اصلاح شده وارد سامانه قاصدک گردید. همچینن خروجی های لازم درنرم افزارهای اطلاعات بیمارستانی (his ) با همکاری اداره درامد دانشگاه و پرسنل his   مراکز تابعه و تعامل با شرکت ارائه دهنده نرم افزار راستی آزمایی، بازنگری و اصلاح شده و ورود اطلاعات آن در فایل محاسباتی سهم هر بخش و درنهایت سامانه قاصدک انجام گرفت.

محمد مهری همچنین اضافه کرد :به منظور تایید اطلاعات وارد شده و دریافت اولین خروجی از سامانه جلسه ی مشترک کلیه مدیران، مسئولین مالی و his مراکز تابعه با مسئولین امر در وزارتخانه در تهران برگزار گردید. درجلسه برگزار شده گزارش اقدامات کلیه واحدها و همچنین راستی آزمایی کلیه اطلاعات انجام گرفته و دریافت خروجی از سامانه به انجام اصلاحات نهایی  وبازبینی کلیه اطلاعات وارد شده در سامانه ظرف دوروز بعد موکول شد.

وی با بیان اینکه اولین خروجی سامانه در اواخر اردیبهشت ماه 1394 بدست آمد اظهار کرد : در نهایت با بدست آمدن اولین خروجی سامانه  دراواخر اردیبهشت ماه ولزوم تغییرات و اصلاحات در نحوه محاسبه و ورود اطلاعات با هماهنگی وزارتخانه ،آخرین اصلاحات به منظور تعدیل مبالغ پرداختی انجام گرفت. با بررسی و بازبینی خروجی سامانه در واحدهای مختلف توسط مسئولین و کارشناسان ستادی و پرسنل مسئول در واحدهای تابعه ، لیست نهایی خروجی برای تنظیم سند مالی پرداخت قطعی مبتنی بر عملکرد برای سه مرکز درمانی تابعه در هفته آغازین خردادماه، مورد تایید قرارگرفت.

 محمد مهری در پایان اضافه کرد : با پیگیری معاونت توسعه و همراهی وزارت محترم بخشی از اعتبار مورد نیازبرای پرداخت قطعی 6 ماهه دوم 93  تامین و طبق سند مالی تنظیم شده در مراکز تابعه به ایشان پرداخت گردید.    

  • گروه خبری : اخبار معاونت توسعه,اخیار امور مالی
  • کد خبر : 19717
کلمات کلیدی