• 1394/08/16 - 12:33
  • 62
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

ضرورت اصلاح فرآیندهای تنظیم ارسال اسناد در مراکز درمانی

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه بر ضرورت اصلاح فرآیندهای تنظیم ارسال اسناد در مراکز درمانی با هدف کاهش کسورات درآمدهای بیمارستانی تاکید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه بر ضرورت اصلاح فرآیندهای تنظیم ارسال اسناد در مراکز درمانی با هدف کاهش کسورات درآمدهای بیمارستانی تاکید کرد.
دکتر علی اصغر اکرمی در جلسه شورای مدیران دانشگاه با اشاره به برخی دغدغه های موجود در حوزه درآمد و و اهمیت جلوگیری از هدر رفت سرمایه ها افزود: برخی مشاغل مرتبط با بخش درآمد بیمارستانی باید با دقت و نظارت بیشتر فعالیت های خود را انجام دهند و مدیران مربوطه نیز با ارزیابی مناسب از این بخش نسبت به اصلاح فرآیندها اقدام لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: برای تحول در حوزه در آمدی و کاهش کسورات بیمارستانی ارائه آموزش های مناسب و اثر بخش به کارکنان این حوزه باید در اولویت قرار گیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با بیان اینکه می توان برخی از فعالیت ها و خدمات بیمارستانی قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند افزود: واگذاری صندوق بیمارستانها به بانک از مواردی است که می توان در حوزه درآمدی بیمارستان ها نسبت به آن اقدام کرد.
دکتر اکرمی همچنین به واگذاری بخش نظافت مرکز آموزشی درمانی شهید آیت ا.. بهشتی به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این موضوع با هدف بهسازی نیروی انسانی مورد نیاز به مرور زمان در مابقی واحدهای دانشگاه نیز اجرا می شود.
وی افزود: برای جبران نیروی انسانی مورد نیاز و جایگزین نیروی های خروجی از دانشگاه در حال رایزنی با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و نهادهای ذیربط هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در ادامه با تاکید بر نگاه دقیق و کارشناسی در بخش هزینه ای و تعمیرات و نگهداری گفت: متاسفانه برخی از تعمیرات و هزینه ها به جا انجام نشده است.
دکتر اکرمی افزود: برای جلوگیری از بروز چنین مواردی باید برنامه ها و طرح ها به صورت یکساله و در قالب بودجه تفصیلی پیش بینی و پس از کارشناسی اجرایی شود.
وی همچنین در خصوص پایش حضور و غیاب پزشکان، پرونده های ارجاعی به تخلفات اداری، به کارگیری مشاور حقوقی در مراکز درمانی، شاخص های ارزیابی مدیران و کارکنان و  پرداخت مبنی بر عملکرد مطالبی را بیان و گزارشی از وضعیت درآمدی دانشگاه ارائه کرد.
در این جلسه مدیر مرکز برنامه ریزی بودجه و پایش عملکرد دانشگاه نیز به بیان گزارشی از وضعیت بودجه و نحوه تخصیص اعتبارات پرداخت و بر ضرورت صرفه جویی در هزینه ها و اقدامات و فعالیت های هزینه ای غیر ضرور با توجه به محدودیت اعتبارات تاکید کرد.
هر یک از مدیران مراکز آموزشی درمانی حاضر در جلسه هم به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون منابع درآمدی، جبران نیروی انسانی، موضوعات حقوقی و اصلاح پرداخت مبتنی بر عملکرد پرداختند.












  • گروه خبری : اخبار معاونت توسعه
  • کد خبر : 21434
کلمات کلیدی