• 1391/04/20 - 11:34
  • 29
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

گزارشی از روند تدوین برنامه راهبردی معاونت توسعه (1)

معاونت محترم توسعه دانشکاه با تشکیل گروه کارشناسی تدوین کننده برنامه توسعه و تشکیل جلسات مستمر و فشرده این گروه و جلسات مشترک مدیران و گروه کارشناسی در حال آماده سازی برنامه رهبردی 5 ساله این معاونت می باشد.

بی شک رسیدن به اهداف مورد نظر، نیازمند برنامه ریزی و عمل براساس نقشه راه مشخص می باشد این امر در سازمان ها و دوایر دولتی از ضرورت بیشتری برخوردار می باشد دانشگاه ما نیز از این قاعده مستثنی نیست در راستای برنامه ریزی های کلان دانشگاه، در طول سالیان گذشته اقدامات متعددی صورت گرفته است و معاونت توسعه نیز در چند نوبت تجربه برنامه ریزی کلان را پشت سر گذاشته است. اینک بر اساس مصوبه هیأت رئیسه محترم دانشگاه برنامه راهبردی 5 ساله دانشگاه در تمام واحدهای تابعه در حال تدوین می باشد معاونت توسعه متولی تحقق این امر است این معاونت علاوه بر اینکه پیگیری تدوین برنامه برای کلیه معاونت ها و واحدهای تابعه است خود نیز در این راستا در حال آماده سازی برنامه راهبردی 5 ساله معاونت می باشد.

      می توان گفت 5 مرحله برای نهائی شدن برنامه معاونت طی خواهد شد تا نقشه راه 5 ساله آینده در دست مجریان قرار گیرد که فهرست وار اشاره میگردد:

1- مرحله اول توسط گروه کارشناسی تدوین کننده انجام می شود این گروه که با ابلاغ معاونت محترم توسعه مسئولیت تهیه برنامه را عهده دار شده است می بایست با راهنمائی معاون محترم و مدیران و مسئولین ادارات این معاونت، داده های اولیه را بر اساس مدل علمی پیش بینی شده تهیه نموده و پس از امتیازدهی های لازم برای بررسی مشترک با مدیران آماده نمایند.

2- در مرحله دوم جلسات مشترکی با حضور معاون و مدیران محترم و گروه کارشناسی تدوین کننده برنامه تشکیل و بار دیگر داده های آماده شده مورد بررسی مشترک قرار می گیرد تا پس از  اصلاح احتمالی و تکمیل به جلسه مشترک با  مشاوره محترم تدوین برنامه ارائه شود.

3- در این مرحله که با حضور مشاورین محترم برنامه آقایان دکتر شغلی و دکتر فلاح و نمایندگان همه معاونت ها و حوزه ریاست تشکیل می شود مجدداً مورد بازبینی قرار گرفته و نظرات مشاورین محترم اعمال میگردد. در این مرحله برنامه های معاونت ها پس از اصلاحیه لازم، در قالب برنامه دانشگاه تجمیع شده و برای ارائه به هیأت رئیسه محترم دانشگاه آماده می گردد.

4- پس از آماده شدن برنامه راهبردی دانشگاه در مراحل قبلی، هیأت رئیسه محترم برنامه را بررسی نموده و پس از اعمال نظرات خود، آن را مورد تصویب قرار می دهد.

5- آخرین مرحله تدوین برنامه تأیید هیأت محترم امناء دانشگاه می باشد که در صورت موافقت این هیأت برنامه تدوین شده نهائی و قطعی شده و آماده اجرا میگردد.  

گروه تدوین کننده برنامه راهبردی معاونت توسعه، بلافاصله پس از ابلاغ معاون محترم جهت تهیه برنامه، اقدام به تشکیل جلسات متعدد نموده و با استفاده از تجربیات قبلی و اخذ نظرات مشاورین محترم شروع به تهیه داده ها نموده و نتایج کار خود را در طی دو جلسه مشترک با مدیران در معرض بررسی آنان قرارداده است از زمان شروع نوشتن برنامه تاکنون بطور متوسط هفته ای سه جلسه تشکیل و بصورت جدی، دقیق و علمی همه موضوعات و امور مرتبط با معاونت توسعه در نظر گرفته شده و با حضور فعال اعضاء به مباحثه گذاشته می شود و با استخراج داده های مورد استفاده در برنامه، ساختار و محتوای برنامه آماده سازی می شود. با توجه به اینکه هنوز در مراحل مقدماتی آماده سازی این برنامه مهم و اساسی قرار داریم در این گزارش تا این حد بسنده نموده و انشاءالله در گزارش های بعدی اطلاعات بیشتری را در اختیار همکاران عزیز قرار خواهیم داد.

همکاران عزیز در تمام واحدهای تابعه دانشگاه در صورت داشتن نظر یا پیشنهادی در خصوص آماده سازی برنامه مذکور می توانند نظرات خود را با مدیران محترم توسعه یا اعضای گروه تدوین کننده در میان بگذارند.   

 

             

                                

                                  

 

 

 

                                                                

 

 

 

                                 

    

 

 

                                 

   

 

 

                                

 

   

 

                                 

 

 

 

 

        

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت توسعه
  • کد خبر : 8707
کلمات کلیدی