• 1395/12/04 - 11:25
  • 50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

خرید تجهیزات و مبلمان مورد نیاز پایگاه اورژانس هوایی استان

مدیر امور عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم از خرید کامل تجهیزات و مبلمان مورد نیاز پایگاه اورژانس هوایی استان خبرداد.

مدیر امور عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم از خرید کامل تجهیزات و مبلمان مورد نیاز پایگاه اورژانس هوایی استان خبرداد.

محمد احمدی با بیان اینکه این پایگاه در مساحتی بالغ بر هفت هزار و 200 متر مربع و در حد فاصل  عوارضی های قم- کاشان و قم- تهران در حال احداث است افزود: با تامین اعتبار و خرید تجهیزات مورد نیاز ساختمان پایگاه اورژانس هوایی قم بزودی آماده بهره برداری می شود.
وی به فعالیت های صورت گرفته برای تجهیز، مبلمان و خرید اقلام مورد نیاز این پایگاه هوایی مطابق با استانداردهای مربوطه اشاره کرد و گفت: تا کنون 5 میلیارد ریال برای خرید امکاناتی از سیستم های ارتباطی بی سیم، سیستم شبکه داخلی، مرکز سانترال تلفن، دیزل ژنراتور، تجهیزات مربوط به مخازن سوخت و پست برق، دوربین مداربسته، اجرا و آسفالت مسیر دسترسی، رنگ آمیزی پد بالگرد، اجرای سیستم روشنایی پد بالگرد، تجهیزات دارای مربوط به اتاق های کادر پرواز و پایگاه زمینی 516 اورژانس، تجهیزات سوئیت های خلبانان و پرسنل پایگاه زمینی، کابینت بندی آبدارخانه ها، تجهیز کلاس و کتابخانه هزینه شده است.
مدیر امور عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: با ارتباط و هماهنگی مناسب بین مدیریت های حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع  دانشگاه، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و خیر محترم آقای خرمی روز مراحل اصلی ساختمان این پایگاه به اتمام رسیده است.
احمدی ادامه داد: در حال حاضر نازک‌کاری و مبلمان این پایگاه به اتمام رسیده و مباحث تخصصی مربوط به پد بالگرد مطرح است و با توجه به امکانات خریداری شده و به کار رفته، این پایگاه هوایی امکان و توانایی هدایت بالگرد در شب را نیز دارد.
وی گفت: این پایگاه علاوه بر اینکه امکان پرواز بالگرد دارد، دارای 2 محل آشیانه و فرود اضطراری است و همزمان سه بالگرد می توانند در این پایگاه استقرار داشته باشند.
به گفته مسوولان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان امکان استقرار همزمان بالگرد، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس در پایگاه اورژانس هوایی وجود دارد و طبق برنامه ریزی ها این پایگاه مجموعه کاملی از ارائه خدمات آمبولانس زمینی و هوایی است که متناسب با نیاز حوادث مربوط به محورهای مواصلاتی استان به کار گرفته می شود.
در حوادثی که نیازمند حضور همزمان بالگرد، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس است، سرعت عمل اورژانس بسیار بالا خواهد بود.

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت توسعه,اخبار امور عمومی
  • کد خبر : 26163
کلمات کلیدی