• 1396/11/26 - 15:51
  • 64
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بیمارستان شهدا در آستانه بهره برداری

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم از تکمیل و تجهیز بیمارستان شهدا در منظقه نیروگاه خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم از تکمیل و تجهیز بیمارستان شهدا در منظقه نیروگاه خبر داد.
دکتر اکرمی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی شهدا با هدف توسعه عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی و ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات مطلوب درمانی به اقشار مختلف ایجاد شده است گفت: عملیات احداث و تجهیز این بیمارستان در مراحل پایانی و تست و آزمایش قرار دارد و بزودی با حضور مسوولان به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت این بیمارستان از سال 88 افزود: پس از فراز و نشیب های متعدد، روند احداث این مرکز با استقرار دولت یازدهم و دوازدهم و اجرای طرح تحول سلامت شتاب بیشتری گرفت.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم تعداد تخت مصوب این بیمارستان را 172 تخت اعلام کرد و گفت: این مرکز شامل بخش های اورژانس، درمانگاه، جراحی، آی سی یو، سی سی یو، زایمان، ان آی سی یو، بستری و بخش های پشتیبانی می باشد که پس از راه اندازی در اختیار مردم قرار می گیرد.
دکتر اکرمی با بیان اینکه این مرکز با زیربنای 16 هزار و 294 مترمربع و در 7 طبقه احداث شده است افزود: برای تجهیز و راه اندازی این مرکزی 750  میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و تسهیلات بانکی هزینه شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم تعداد نیروی انسانی پیش بینی شده برای راه اندازی این مرکز را 400  نفر کادر درمانی، اداری و پشتیبانی و خدمات عنوان کرد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده آن دسته از نیروهای مرکز آموزشی درمانی حضرت زهرا (س) که صرفاً خدمات تخصصی زنان و زایمان را به بیماران و مراجعین ارائه می کردند به این بیمارستان منتقل می شوند و مابقی بخش هاي این مرکز به فعاليت خود ادامه مي دهند.
دکتر اکرمی افزود: با توجه به فرسوده بودن و فضای محدود بیمارستان حضرت زهرا(س) امکان توسعه خدمات درمانی با کیفیت مطلوب وجود ندارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر اقدامات لازم در خصوص پيش بيني اعتبارات مورد نياز برای تعمیر و بازسازی این مرکز آغاز شده است و پس از تعمير و بازسازي مجدد به طوركامل مورد استفاده قرار می گیرد.
معاون توسعه مدیریت و سمنابع دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: موقعیت مناسب بیمارستان شهدا در منطقه نیروگاه علاوه بر ارائه خدمات درمانی مطلوب به شهروندان قمی زمینه را برای استفاده مسافران و زائران فراهم می کند.

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت توسعه
  • کد خبر : 28888
کلمات کلیدی