دانشگاه علوم پزشكي قم همزمان با استان شدن قم در سال 1375 و با ارتقاي شبكه بهداشت و درمان قم كه تا آن زمان، به عنوان يكي از مراكز تابعه دانشگاه علوم پزشكي تهران فعاليت ميكرد و متولي امور بهداشتي و درماني قم بود، به عنوان دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قم شكل گرفت. همزمان، موافقت اصولي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي با ايجاد دانشكدههاي پرستاري و بهداشت اعلام گرديد، تا اينكه در سال 1376 با پذيرش دانشجو در رشته كارشناسي پرستاري، فعاليت آموزشي دانشكده رسماً آغاز شد. پس از آن، در سال 1377، شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي با پذيرش دانشجو در رشته كارداني بهداشت محيط موافقت نمود و نخستين گروه از اين دانشجويان در بهمنماه 1378 مشغول به تحصيل شدند. مرحله بعد، آموزشي شدن شش بيمارستان تابعه دانشكده، شامل بيمارستانهاي حضرت زهرا (س)، كامكار عربنيا، نكويي هدايتي، كودكان فاطمي سهاميه و ايزدي، حضرت معصومه و تبديل آنها به مراكز آموزشي درماني بود كه در سال 1379به تصويب وزارت متبوع رسيد. سپس، پذيرش دانشجو در رشتههاي كارداني اتاق عمل و كارداني بهداشت حرفهاي در سال 1381 مورد موافقت شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي قرار گرفت.
رياست دانشگاه
دفتر رياست
هيات امناء
دبيرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان
بازديدکنندگان اين صفحه: | 83704 |
---|---|
بازديدکنندگان امروز: | 663 |
کل بازديدکنندگان: | 5479789 |
بازديدکنندگان آنلاين: | 1 |
زمان بارگزاري صفحه: | 1.3261 ثانيه |
شرح وظایف كلی معاونت توسعه مدیریت و منابع • تهیه و پیشنهاد خط مشی های اداری و مالی دانشگاه، در قالب مقررات و ضوابط موجود و در راستای هدفهای مورد نظر دانشگاه، به شورای دانشگاه • نظارت بر اجرای خط مشی های تصویب شده، در واحدهای دانشگاه • نظارت بر حسن انجام امور اداری ، مالی و خدماتی و تعمیراتی دانشگاه • ایجاد هماهنگی بین امور ستادی دانشگاه با وظایف و مسئولیتهای اصلی، به منظور دستیابی بهینه و سریعتر به هدفهای مورد نظر • شركت در كمیته ها، كنفرانسها، كمیسیونها و سمینارهای اداری و مالی بیانیه ماموریت معاونت توسعه مدیریت و منابع به عنوان بخشی از بدنه دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی قم با حركت در راستای اصول عدالت اجتماعی، قانون مداری، كرامت انسانی، فرهنگ اسلامی و شایسته سالاری مسئول جذب رشد و توسعه سرمایه انسانی، تحصیل، تأمین و تخصیص اعتبارات مالی و تأمین زیرساخت فیزیكی و ارائه خدمات رفاهی، حقوقی، فنی و پشتیبانی و ایجاد بستر مناسب جهت تحقق اهداف بخشهای بهداشت، درمان و آموزش در استان می باشد. حوزه فعالیت معاونت دربرگیرنده امور زیر میباشد: 1. امور نیروی انسانی (شامل طراحی و طبقه بندی مشاغل، فراخوانی، گزینش، توسعه، جبران خدمت، ارزشیابی عملكرد و بازنشستگی) 2. تحصیل، تأمین و تخصیص اعتبارات مالی و حسابداری و تحلیل هزینه ها 3. تأمین زیر ساخت فیزیكی شامل نگهداری و توسعه 4. تجهیزات تأسیساتی و مكانیكی 5. امور حقوقی و قرار دادها 6. امور فنی 7. امور مربوط به اموال منقول و غیر منقول و دارایی دانشگاه 8. امور مربوط به کلیه خدمات پشتیبانی دانشگاه و واگذاری ها فعالیتهای معاونت در قالب واحدهای وظیفهای زیر سازماندهی میشود: 1. بودجه 2. امور مالی 3. فنی و نظارت بر طرح های عمرانی 4. خدمات پشتیبانی 5. امور نیروی انسانی 6. امور حقوقی فلسفه نهایی معاونت، به طور خلاصه تسهیل و پشتیبانی هرچه بیشتر فعالیتهای آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی دانشگاه در جهت دستیابی به سطوح بالاتر اثربخشی و كارایی، اطمینان از پیروی از ضوابط قانونی و حقوقی و نهایتا حركت در راستای تحقق دانشگاه اسلامی میباشد. |