ساختار معاونت
پیوندها

آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 9741
بازديدکنندگان امروز: 943
کل بازديدکنندگان: 4244117
بازديدکنندگان آنلاين: 3
زمان بارگزاري صفحه: 2.5428 ثانيه
معرفی معاونت

شرح وظايف كلي معاونت توسعه مدیریت و منابع

 

• تهيه و پيشنهاد خط مشي هاي اداري و مالي دانشگاه ، در قالب مقررات و ضوابط موجود و در راستاي هدفهاي مورد نظر دانشگاه ، به شوراي دانشگاه

 

• نظارت بر اجراي خط مشي هاي تصويب شده ، در واحدهاي دانشگاه . 

• نظارت بر حسن انجام امور اداري ، مالي و خدماتي و تعميراتي دانشگاه . 

 

• ايجاد هماهنگي بين امور ستادي دانشگاه با وظايف و مسئوليتهاي اصلي ، بمنظور دستيابي بهينه و سريعتر به هدفهاي مورد نظر .

 

• شركت در كميته ها ، كنفرانسها ، كميسيونها ، سمينارهاي اداري و مالي .

 

بيانيه ماموريت

 

تعريف

 

1. معاونت توسعه مدیریت و منابع به عنوان بخشي از بدنه دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قم با حركت در راستاي اصول عدالت اجتماعي ، قانون مداري ، كرامت انساني ، فرهنگ اسلامي و شايسته سالاري مسئول جذب رشد و توسعه سرمايه انساني ، تحصيل ، تأمين و تخصيص اعتبارات مالي و تأمين زيرساخت فيزيكي و ارائه خدمات رفاهي ، حقوقي ، فني و پشتيباني و ايجاد بستر مناسب جهت تحقق اهداف بخشهاي بهداشت ، درمان و آموزش در استان مي باشد .

 

استراتژیهای معاونت توسعه مدیریت و منابع:

 

1: ارتقاء سطح منابع مالی دانشگاه

2: ارتقاء کیفی سرمایه انسانی

 

3: توسعه واگذاری مدیریت و خرید خدمات، مشارکت به بخش غیر دولتی 

4: تقویت و بهینه سازی زیرساخت های فیزیکی

 

5: تقویت نظام ثبت و مستند سازی مدارک و داده ها

6:توسعه سطح مشارکت مردم و مسئولین استانی

 

حوزه فعاليت معاونت دربرگيرنده امور زير مي‌باشد:

 

1. امور نيروي انساني (شامل طراحي و طبقه بندي مشاغل، فراخواني، گزينش، توسعه، جبران خدمت، ارزشيابي عملكرد و بازنشستگي

 

2. تحصيل، تأمين و تخصيص اعتبارات مالي و حسابداري و تحليل هزينه ها 

3. تأمين زير ساخت فيزيكي شامل نگهداري و توسعه 

4. تجهيزات تأسيساتي و مكانيكي 

5. امور حقوقي و قرار دادها 

6. امور فني 

7. امور مربوط به اموال منقول و غير منقول و دارايي دانشگاه 

8. امور مربوط به کلیه خدمات پشتیبانی دانشگاه و  واگذاری ها

 

فعاليتهاي معاونت در قالب واحدهاي وظيفه‌اي زير سازماندهي مي‌شود:

 

1. بودجه  

2. امور مالي 

3. فني و نظارت بر طرح هاي عمراني 

4. خدمات پشتيباني 

5. امور نيروي انساني 

6. امور حقوقي

 

فلسفه نهايي معاونت، به طور خلاصه تسهيل و پشتيباني هرچه بيشتر فعاليت‌هاي آموزشي، پژوهشي، بهداشتي و درماني دانشگاه در جهت دستيابي به سطوح بالاتر اثربخشي و كارايي، اطمينان از پيروي از ضوابط قانوني و حقوقي و نهايتا حركت در راستاي تحقق دانشگاه اسلامي مي‌باشد.

 

چشم‌انداز

 

معاونت در جهت رسيدن به وضعيت و شرايط آرماني خود و در راستاي سياست‌هاي برنامه سوم توسعه، سياست‌هاي زير را دنبال مي‌كند:

 

1. اثربخشي بالاتر در انتخاب و جذب نيروي انساني و رشد و توسعه نيروي انساني 

2. اصلاح ساختار دانشگاه، بهره‌برداري از فن‌آوري و روش‌هاي‌ جديد مديريتي براي رسيدن به كارايي و كارآمدي بالاتر در واحدها

 

3. آموزش، تحقيق و پشتيباني و همكاري با واحدها در جهت ايجاد سازوكارهاي حسابداري و كنترل‌هاي مديريتي در جهت بالا بردن كارايي و كاهش‌هزينه‌ها

 

4. تمركززدايي و دادن اختيار به واحدهاي محيطي براي تصميم‌گيري در ارتباط با بكارگيري منابع، با توجه به ظرفيت‌هاي موجود قانوني و اداري

 

5. مديريت بهينه درآمدهاي اختصاصي و جذب مناسب اعتبارات عمومي 

6. ترويج، تسهيل و پيشبرد واگذاري فعاليتهاي قابل واگذاري به بخش غير دولتي 

7. مكانيزاسيون عمليات اداري، مالي و پرسنلي و ايجاد شبكه‌هاي اطلاع‌رساني

 

بينش و ارزش‌ها

 

به عنوان بخشي از بدنه «دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني » هدف نهايي ما نيز خدمت به مردم مي‌باشد. براين اساس حركت در راستا و هم‌جهت با اصول: عدالت اجتماعي، قانون‌مداري، كرامت انساني، فرهنگ اسلامي و شايسته‌سالاري سرلوحه فعاليت‌هاي معاونت مي‌باشد.

 

 ما در جهت تامين انتظارات و پاسخگويي به رياست دانشگاه، هيأت امناء، معاونين دانشگاه، واحدهاي محيطي، كاركنان و هيأت علمي و بخش‌هاي نظارتي (به عنوان مشتريان داخلي معاونت) تلاش مي‌نماييم.

 

 معاونت، خود را متعهد به پاسخگويي و تأمين رضايتمندي گروه‌هاي مرتبط خارج از دانشگاه شامل: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، سازمانهاي نظارتي و قضايي، سازمان‌هاي بيمه گر و تأمين‌كنندگان و پيمانكاران دانشگاه نيز مي‌داند.

 

پيرو سياست‌هاي اعلام شده در بيانيه ارزش‌هاي دانشگاه، حركت در راستاي تأمين رضايت شغلي كاركنان از طريق تأمين معيشت، ارتقاء شغلي، فراهم نمودن امور رفاهي مناسبتر از سياست‌هاي اين معاونت مي‌باشد.